Mentala utsläpp

En förskönande omskrivning

Ingen läser det jag inte skriver

Kategori: Fritt svävande tankar

Jag tror min blogg har fallit offer för de teorier jag själv framför, nämligen att om alla har en blogg, och alla läser några få andra blogagr (eftersom man inte i genomsnitt hinner så mycket mer) så kommer varje blogg i genomsnitt ha just bara några få läsare. Om man ovanpå detta lägger att några få bloggar har väldigt många läsare, så blir det ännu färre läsare kvar för de stora massorna.

Att det sedan finns en koppling till att jag inte skriver nåt, är väl också uppenbart. Och när jag skriver, så blir det allt mindre engagerat och intressant. Detta har faktiskt inget eller lite att göra med antalet läsare, utan är mer en konsekvens av brist på tid. Dock tror jag att de få inläggen tenderar att minska antalet läsare, som numera är så få så jag skule kunna finansiera brevporto för att skicka dem brev allihop istället.

 
Kommentera inlägget här: