Mentala utsläpp

En förskönande omskrivning

Bildrullar

Kategori: Fritt svävande tankar

Idag har jag färdats på motorväg, och så kallad 2+1-väg, dvs en egentligen trefilig väg som delats upp så att ömsom en ömsom andra färdriktnignen har dubbla körfält. Jag tror jag sdagt det förut, men måste säga det igen:

Vad är det som gör att folk kör 80 när det är en fil, och 120 när det är 2 filer (jo, det är dagens sanning, jag drabbades av en sådan). Det finns två möjligheter, som jag ser det:

1. De vill jävlas med den som är bakom, vilket betyder att det sannolikt är livsfarligt att köra om dem, då de kan få ett raseriutbrott.

2. De vågar inte köra mer än 80 km/h för att det är smalt, men ökar gärna till 120 km/h när det är bredare. Vilket sannolikt innebär att det är förenat med livsfara att köra om dem trots att det finns plats, eftersom de uppenbarligen betraktar utrymmet som sin egen vingelbuffert.

Jag körde om. Till slut, och innan de hann upp i 120 km/h