Mentala utsläpp

En förskönande omskrivning

Vad är viktigt?

Kategori: Fritt svävande tankar

Jag noterar att många som bloggar gör en förtvivlad massa saker. Det är småbarn hit och dit, nöjen, fester, middagar. Jag undrar om det finns nån korrelation mellan att blogga och att maniskt fylla sitt liv med aktiviteter? Kanske driver bloggandet aktiviteterna, för att man blir rädd att exponera ett tomt liv på sin blogg?
 
Mitt liv är inte tomt. Men jag definierar nog inte innehåll på samma sätt som många gör. Mycket av det jag gör passar dåligt att publicera för allmänt beskådande. Inte för att det är olämpligt, på nåt sätt, men för att det är tämligen ointressant för nån annan att läsa om, eller ens veta. Tråkigt. Slöseri med deras tid. Genant att ens tro att de vill veta. 
 
Detta för mig in på tanken att det kanske inte är för sig själv många gör saker? Det kanske handlar mer om att det är viktigt att visa andra att man gör saker? Att man släpar runt familjen på än det ena, än det andra. Att man är med i en massa sammanhang. Att man har massor av vänner. 
 
Frågan är om det alls stoppar det tomma ekot när man gått och lagt sig?
 
 
 
Kommentera inlägget här: