Mentala utsläpp

En förskönande omskrivning

Voddler och några slutsatser

Kategori: Fritt svävande tankar

Jag har blivit en användare av Voddler (http://www.voddler.com). I princip är jag såld, men jag har några "men", och en lustig insikt

Men 1: Det här håller inte för filmindustrin. Det går inte att finansiera filmindustrin med lite reklamintäkter. Lika mycket som jag skulle älska att ha alla filmer i världen på en gratisklicknings avstånd, lika mycket inser jag att det kommer att bli filmindustrins död

Men 2: Voddler är inte 100% tillgängligt i sin nuvarande skepnad. Och det är ofantligt irriterande att sätta sig i soffan och mötas av "Voddler-net is dead" (ja, så står det faktiskt i ett felmeddelande). Det ska inte behöva finnas mer än en mikroskopisk risk att en filmkväll förstörs av tekniska problem. Om sannolikheten för att Voddler inte funkar väsentligt överstiger summan av sannolikhetenra för att TV resp DVD-spelaren pajar, så är det inte good enough.  

Lustig insikt: Jag kör Voddler på en dator som är rakt till vänster om TV-soffan, och har sina högtalare där. Ljudet kommer alltså från vänster, men bilden visar jag på TV:n rakt fram. Efter bara en stunds lyssnande känns deta helt ok. När jag aktivt försöker uppleva att ljudet faktiskt kommer från vänster, så vägrar hjärnan däremot. Märkligt!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: