Mentala utsläpp

En förskönande omskrivning

Blondinbella

Kategori: Fritt svävande tankar

Debatten går hög om den så kallade "Blondinbella". Några saker har slagit mig:

1. Hon kommer ångra sig, för hon märker sig för livet med nåt som jag inte tror hon kommer vara vare sig stolt eller betjänt av. Entreprenörsskapet är positivt, men hon börjar bli mer och mer gjord till åtlöje om man söker runt lite på vad som skrivs.

2. Jag läste någonstans att hon när hon presenterar produkter och faktiskt får betalt för det kan bryta mot marknadsföringslagen, som tykdigen säger att reklam måste tydligt meddela att det är just reklam. Hur hänger detta ihop med all produktplacering i filmer? Det måste ju vara lika olagligt?

3. Det talas mycket om vad som är problemet med alla dessa modebloggar, som folk upprör sig på. Jag tror inte att det är modebloggaren själv som man retar sig på. Utan att nåt så banalt och improduktivt som att flamsa om vad man tittat på för kläder som man trånar efter lockar så hejdlöst många läsare. Det är ett tecken på något, när det är så. Jag tror faktiskt att det rent av skrämmer människor att det har sån attraktionskraft, medans vanliga nyheter, eller böcker, inte lockar. Man kan fråga sig vad en generation som växer upp med de prioriteringarna ska vara bra på?
Kommentera inlägget här: