Mentala utsläpp

En förskönande omskrivning

Goa gubbar (och gummor)?

Kategori: Fritt svävande tankar

Eftersom min TV står på allt som oftast, utan att jag nödändigtvis tittar aktivt på den (jag bara motionerar det lilla livet, naturligtvis), så hör och ser jag ibland delar av dokusåpor som man behagar sända. Club Goa har jag fattat ett visst tycke för, då jag tycker att det är ett alldeles underbart lustmord på sin egen genre. Sällan har man väl lyckats få fram en sån koncentration av personer som är så undehållande enbart för att de själva tror att de är något som de inte är. Det är en sorts mental och social lyteskomik på hög nivå, i mina ögon. Allra roligast blir det när de hävdar att reglerna är orättvisa för att de som är lejda av produktionsteamet får mer pengar och bättre villkor än deltagarna, och att programmet är löjligt.

Jag tycker att detta är som om fotbollspelare grinade och gnällde och tyckte att det var orättvist att domaren inte behövde springa lika långt som spelarna under en match. Att de i själva verket borde få spela bara 75 minuter, medans domaren skulle fortsätta i 90, så att det blev rättvist. Att fotboll är en sååå löjlig sport, med helt fel regler, och fel form på bollen. Att de mycket hellre vill ligga i omklädningsrummet och vila och dricka bärs och titta på video.

Säkert finns människor som tycker så, men DE ÄR INTE FOTBOLLSPELARE!!!!

Kommentera inlägget här: